V roce 2021 byl vydán inovovaný Rámcový vzdělávací program pro výuku informatiky na základních školách a víceletých gymnáziích. Naše škola se připojila v výuce nové informatiky ve školním roce 2022-23.

Před zavedením nové informatiky bylo hlavním cílem naučit žáky pracovat s počítačem. Žáci se v hodinách naučili psát na počítači a komunikovat, hledat informace, používat programy určené pro kancelářskou práci a bezpečně se chovat na internetu.

V nové informatice se tato témata částečně přesouvají do naukových a výchovných předmětů a hlavní náplní se stává porozumění počítači. Učivo je rozděleno do tří hlavních oblastí:

Digitální technologie a informační systémy – v této oblasti jsou zahrnuty znalosti o hardware a software a digitálních zařízeních, jako jsou např. počítače, tablety, mobily. Žáci se seznámí s počítačovými systémy a prací v cloudovém prostředí.

Data informace a modelování – zde se žáci naučí pracovat s informacemi. Získávat je, zpracovávat a třídit. Naučí se pracovat s technikami využívanými pro prezentaci dat jako např. schéma, myšlenková mapa, vývojový diagram, ohodnocený a orientovaný graf.

Algoritmizace a programování – základem této oblasti je blokové programování v jazyce Scratch a také programování jednoduchým robotických stavebnic jako jsou Bluebot a Ozoboti.

Nová informatika se vyučuje v 4. až 9. ročníků. Zavádí se postupně, tzn. že v letošním školním roce vycházeli všechny ročníku ze stejného bodu. V dalších letech se bude výuka dále diferenciovat podle toho, kolik let se jednotlivé ročníky informatiku již učili. V rámci tohoto postupného rozšiřování učiva budou žáci používat robotické stavebnice Lego Spike, programovací jazyk Python, 3d tiskárnu a další pomůcky.